2009年11月25日 星期三

在單行道中受傷的小貓

生命中,愛情中的重量有多少呢
對我來說,重如泰山吧
但泰山住在樹林呀..haha
我是受傷了..在自己的選擇中受傷
我不知為什麼會傷這麼久,我都還可以忍受
我也以為我可以繼續忍傷前進
但事實是我的感覺透露出來了
我以為我藏的很好..但事實上不
我記得在冷風裡一個人持傘獨行時,,腦中浮出遲早都是一個人的孤獨感
那時的眼淚已經不是必需品了
相處是一連串不斷的妥協...但妥協到自己都累了的時候呢..
我像受傷的小貓一樣在陽光下,在月光下,在角落中,獨自的舔著傷口
拒絕別人的接近
我是驕傲的,明明不需要無謂的自尊,但我還是驕傲的,,儘管早已在透支人生..我還是驕傲的
這時的我需要的不是下台階,,我需要的是實際的道歉..
儘管對方也不知道藏在我身體中的火氣有多大
我也在問自己有必要嗎
但當沒有溝通時,這些都是不必要的
連同愛情在這時也是不必要的
下面這首I LOVE YOU 是曾經的心聲..現在也仍是
我很想問..你看的到我嗎.你的眼睛中只看到你自己..你眼裡看的到我嗎
你看到的我是怎麼樣的我呢
若你看不到我..若你連愛都說的遲疑時.我們分手也是好事一椿
若看不到互相尊重和未來時..分開也早晚的事
因為我們的愛情失明了..在黑暗中迷路了

I LOVE YOU By: Donabell C. De Apera


Love hurt,
Love sometimes eases pain that hurt the one who fell in love,
And love sometimes used in gaining power and freedom....

Love is desirable,
Much wiser and much more powerful than the power that we have in our hands,
And love focused mainly to the one who set aside our feelings and tried their luck...

Love is so marvelous,
Much more wicked than the wicked one who uses many people in vain,
And love is the one who set free those who are in need to be in love.

Indeed I LOVE YOU,
Much more deeper than what i know from you,
The love you have is not enough to heal the vain inside the world where i exist.

I LOVE YOU
No matter what they say, no matter what pain and vain could give to me,
And loving the world and the one who gave us the love we need is priceless....

I DO LOVE YOU,

沒有留言: